Październikowe żeglowanie w Grecji (Cyklady 2023)

Galeria - rejsy za nami

Tegoroczny jesienny urlop zaplanowaliśmy na greckich wodach. Nie była to nasza pierwsza przygoda z żeglowaniem w tamtym rejonie Morza Śródziemnego, jednak pierwsza w okolicy Zatoki Strońskiej i Cyklad.

Rejs rozpoczęliśmy w marinie Alimos-Kalamaki udając się w kierunku wyspy Aegina, skąd kolejnego dnia przeskoczyliśmy na Hydrę po drodze podziwiając Poros od strony uroczego kanału. Wyjście wczesnym rankiem z Hydry w kierunku Cyklad pozwoliło nam na zażycie wieczornych kąpieli w gorących źródłach wyspy Kithnos, skąd również przed świtem uciekaliśmy w stronę stałego lądu obawiając się nasilającego wiatru meltemi. Wpływająca przed 5:00 do portu Loutra roztrzęsiona niemiecka załoga nie nastrajała nas optymistycznie przed czekającą podróżą, ale wcześniejsze doświadczenia z Bałtyku i Morza Północnego sprawiły, że te warunki nie zrobiły na nas szczególnego wrażenia i bezpiecznie dotarliśmy do dużego portu Lavrio. W tym niezbyt urokliwym miasteczku przeczekaliśmy silne wiatry i wróciliśmy do Aten kończąc tygodniowe wakacje.

Grecja zachwyciła nas spokojem i brakiem komercji, która potrafi być męcząca w Chorwacji. Znacznie mniejsza ilość jachtów, większe przestrzenie oraz odległości pozwalają odpocząć bliżej natury i dalej od ludzi. Z drugiej strony żeglarze przyzwyczajeni do nowoczesnego zaplecza sanitarnego w marinach oraz nowej żeglarskiej infrastruktury mogą być zawiedzeni warunkami w marinach. Jednak wystarczy się na to odpowiednio nastawić, wynająć wygodniejszą łódkę i szybko przekuć te pozorne wady w największe zalety rejsu.

Bartek

Rejs żeglarski na Cykladach | Charter.pl foto: Jacek Rejs żeglarski na Cykladach | Charter.pl foto: Jacek Rejs żeglarski na Cykladach | Charter.pl foto: Jacek Rejs żeglarski na Cykladach | Charter.pl foto: Jacek Rejs żeglarski na Cykladach | Charter.pl foto: Jacek Rejs żeglarski na Cykladach | Charter.pl foto: Jacek Rejs żeglarski na Cykladach | Charter.pl foto: Jacek Rejs żeglarski na Cykladach | Charter.pl foto: Jacek Rejs żeglarski na Cykladach | Charter.pl foto: Jacek Rejs żeglarski na Cykladach | Charter.pl foto: Jacek