Sylewster w Chorwacjia (2011-2012)

Galeria - czartery za nami

Droga do mariny Hramina na wyspie  Murter minęła nam bardzo przyjemnie. Po zaokrętowaniu i wieczorku zapoznawczym o świcie wypłynęliśmy na szerokie wody i ciasne przejścia pomiędzy skalistymi wyspami. Część ekipy nie widziała słynnych wodospadów w Parku Narodowym Krka, więc tam obraliśmy kurs. W grudniu po wodach Chorwacji pływa się bardzo przyjemnie, bo nie ma takiego tłoku jak w sezonie. Nawet "ze świecą" trzeba szukać innych jachtów.  Po spokojnej żegludze w piękny słoneczny dzień i miło spędzonej nocy w Sibeniku dopłynęliśmy do Skradina. Część załogi udała się na wycieczkę w kierunku wodospadów, a ci, co pozostali zostali poczęstowani przez miejscową ludność regionalnymi nalewkami na rakii i pysznymi wypiekami. Kaniony w kierunku Sibenika bezproblemowo pokonaliśmy nocą. Rano wyruszyliśmy w dalszą drogę na południe. Na tym odcinku wyprawy złapała nas burza i trochę powiało... Część załogi zaczęła chorować, pozostali (sadyści) degustowali pyszne śledzie. Następny port, w którym nocowaliśmy to Marina Frapa w Rogoznicy gdzie poznaliśmy inną polską załogę z napotkanego po drodze jachtu. Zapadła decyzja,że sylwestra spędzamy w Trogirze. Zacumowaliśmy przy nabrzeżu starego miasta pod palmami. Po zwiedzeniu starówki, zaczęły się wielkie przygotowania do sylwestra. Cała załoga przebrała się za piratów! W nowy rok nadeszła ta smutna chwila gdzie trzeba było pomyśleć o powrocie. Gdy wypłynęliśmy z Trogiru przez dłuższą chwilę odprowadzało nas stado delfinów. Dla urozmaicenia rejsu zrobiliśmy sobie nockę pod żaglami. Po drodze zawinęliśmy do Telascicy odwiedzić osiołki i zobaczyć słone jezioro „Mir” i klify. Ostatnią przygodą było nocne wejście do Mariny Hramina. Szkoda, że tak szybko się skończyło.

Mirek Cieszewski

Ach te cygara foto: Mirek Cieszewski Ahoj Kamraci foto: Mirek Cieszewski Bavaria 46 foto: Mirek Cieszewski Co za widok foto: Mirek Cieszewski Dalej w morze foto: Mirek Cieszewski Dam Radę foto: Mirek Cieszewski Do żagli! foto: Mirek Cieszewski Dobrze zaczęty dzień foto: Mirek Cieszewski  foto: Mirek Cieszewski Dziękujemy za wspaniały rejs foto: Mirek Cieszewski Ekipa zwarta i gotowa foto: Mirek Cieszewski Gdzie są te banany foto: Mirek Cieszewski I płyniemy foto: Mirek Cieszewski I znów cola foto: Mirek Cieszewski  foto: Mirek Cieszewski Inne się schowały foto: Mirek Cieszewski Jeden za wszystkich... foto: Mirek Cieszewski Krka foto: Mirek Cieszewski Marina Hramina foto: Mirek Cieszewski Mocarz foto: Mirek Cieszewski Na boi foto: Mirek Cieszewski Na kongonie foto: Mirek Cieszewski Nowy rok foto: Mirek Cieszewski o ho! przechyły i przechyły foto: Mirek Cieszewski Pan rozlewający foto: Mirek Cieszewski Rozliczenie za cały rok foto: Mirek Cieszewski  foto: Mirek Cieszewski  foto: Mirek Cieszewski  foto: Mirek Cieszewski Samotnia... foto: Mirek Cieszewski Skakać tu nie będziemy foto: Mirek Cieszewski Spokojny wieczór foto: Mirek Cieszewski sprawdzamy wysokość masztu foto: Mirek Cieszewski Sylwester pod palmami foto: Mirek Cieszewski Tajnos Agentos foto: Mirek Cieszewski Tak było! foto: Mirek Cieszewski Tam wrócimy!!! foto: Mirek Cieszewski To nie muzeum foto: Mirek Cieszewski Tu mnie nie znajdą foto: Mirek Cieszewski Tu nie wpływamy foto: Mirek Cieszewski W którą stronę foto: Mirek Cieszewski W wąskich alejkach foto: Mirek Cieszewski Wreszcie koniec nocy foto: Mirek Cieszewski Wschód na Kornatach foto: Mirek Cieszewski Zawarliśmy nowe przyjaźnie z tubylcami foto: Mirek Cieszewski Zgadnij co to foto: Mirek Cieszewski Znowu piękne widoki foto: Mirek Cieszewski